Zdravotné výhody konzumácie chrenu

25 januára, 2013 0 komentárov Zdieľať Zobrazení :  2591
Chren

Chren sa tradične využíva v kuchyni pre svoju ostrú a pikantnú príchuť, ktorá sa výborne hodí na dochutenie jedál. Chren má však okrem typickej chrenovej chuti aj množstvo zdraviu prospešných výhod pre organizmus.

Nutričná hodnota chrenu

Jedna polievková lyžica chrenu obsahuje približne 7 kalórií a 0,1 g tuku. Chren obsahuje približne 0,18 g bielkovín, obsah sacharidov je približne 1,69 g a vlákniny 0,5 g. Veľkosť tejto porcie obsahuje tiež 3,7 mg vitamínu C, 9 mg kyseliny listovej, 5 mg fosforu, 8 mg vápnika, 37 mg draslíka a 4 mg horčíka.

Chren a rakovina

Štúdia uskutočnená na Univerzite v Illinois v roku 2005 dospela k záveru, že chren môže pomôcť pri boji s niekoľkými druhmi rakoviny. Je tomu tak, pretože chren obsahuje významné množstvo glukozinolátov. A práve glukozinoláty zvyšujú schopnosť detoxikovať pečeň od karcinómov. Taktiež môžu potlačiť rast už existujúcich rakovinových nádorov. Glukozinoláty možno nájsť aj v brokolici, nie však v takej koncentrácii ako v chrene.

Uvoľnenie dutín chrenom

Konzumácia chrenu alebo chrenovej omáčky výrazne pomáha pri upchatých dutinách a taktiež sa zmierňujú príznaky sínusitídy. Ak máte problém s upchatými dutinami, pridajte do jedálnička chren. Viackrát za deň si dajte jednu čajovú lyžičku chrenu, čím si zmiernite príznaky upchatých dutín. Treba si však dať pozor na ostrosť chrenu, kedy sa vám po konzumácii môžu nahrnúť slzy do očí a taktiež sa spustiť nádcha. Je tomu tak, pretože sa dutiny čistia.

Chren a infekcie močových ciest

Pri liečbe infekcií močových ciest sa ako podporná liečba môže konzumovať chren. Chren prispieva k rýchlejšiemu vylučovaniu moču a tým aj vyplavovaniu infekcie.





Diskusia k článku Zdravotné výhody konzumácie chrenu

komentárov

Powered by Facebook Comments

Podobné články


Diskusia k článku Zdravotné výhody konzumácie chrenu