Pitný režim

24 marca, 2012 0 komentárov Zdieľať Zobrazení :  2030
pitný režim

Aký je dôležitý správny pitný režim a koľko piť počas dňa? Viete rozpoznať príznaky dehydratácie?

Voda v tele

Voda tvorí asi dve tretiny hmotnosti v zdravom tele.

Väčšina chemických reakcií, ktoré sa dejú v našich bunkách potrebujú vodu, aby mohli správne pracovať. Vodu potrebujeme tiež na to, aby krv mohla niesť živiny do celého tela a zbavovala sa odpadu.

Strata vody organizmom

Vodu strácame po celý deň. Voda sa odparuje keď dýchame, stráca sa potom a vylučuje sa aj močom. Vodu telo stráca vo zvýšenom množstve vtedy, keď stúpne telesná teplota, alebo sa vykonáva ťažšia fyzická aktivita.

Správny pitný režim – koľko by sme mali piť

Výskumy na meranie straty vody ukázali, že by sme mali vypiť asi 1,2 litra tekutín denne, aby sa neprejavila dehydratácia. To znamená asi 6 pohárov po 200 ml, alebo 8 pohárov po 150 ml.

Snažte sa vyhnúť sladkým perlivým nápojom, ktoré môžu byť s vysokým obsahom pridaných cukrov. Tie môžu mať vysoký obsah kalórií a môžu byť zlé pre zuby.

Príznaky dehydratácie

Keď naše telo nemá dostatok vody stáva sa dehydrovaným. Jedným z prvých príznakov dehydratácie je pocit smädu.

Ďalšie bežné príznaky dehydratácie:

  • málo moču, ktorý je tmavo sfarbený
  • bolesti hlavy
  • nedostatok energie
  • pocit slabosti

 Foto © Andres Rodriguez - Fotolia.com

Prečítajte si viac: Jód


Značky: pitný režim voda


Diskusia k článku Pitný režim

komentárov

Powered by Facebook Comments

Podobné články


Diskusia k článku Pitný režim