Kyselina listová

28 marca, 2012 0 komentárov Zdieľať Zobrazení :  2700
zdroje kyseliny listovej - špargľa

Kyselina listová je jedným z vitamínov skupiny B.

Kyselina listová a jej funkcie

Kyselina listová má niekoľko dôležitých funkcií.

  • spolupracuje s vitamínom B12 na tvorbe zdravých červených krviniek
  • pomáha znižovať riziko vzniku porúch centrálneho nervového systému, ako je rázštep chrbtice u nenarodených detí

Zdroje kyseliny listovej

Kyselina listová sa nachádza v malom množstve v mnohých potravinách. Dobrými zdrojmi sú:

  • brokolica
  • ružičkový kel
  • špargľa
  • hrášok
  • cícer
  • hnedá ryža
  • obohatené raňajkové cereálie

Koľko kyseliny listovej potrebujeme

Dospelí potrebujú 0,2 mg kyseliny listovej denne.

Kyselina listová nemôže byť uložená v tele, takže ju potrebujete vo vašom jedálničku každý deň. Pokiaľ jete pestrú a vyváženú stravu, nemusíte sa báť jej nedostatku.

Kyselina listová a tehotenstvo

Ak ste tehotná alebo plánujete dieťa, mali by ste denne prijať 0,4 mg (400 mikrogramov) kyseliny listovej. Kyselina listová sa užíva vo forme doplnku až do 12. týždňa tehotenstva. Užívaním kyseliny listovej zabránite vrodeným chybám centrálneho nervového systému, ako je rázštep chrbtice u vášho dieťaťa.

Ženy, ktoré už mali v tehotenstve problémy a ich dieťa je postihnuté vadou neurálnej trubice, musí brať 5 mg kyseliny listovej denne až do 12. týždňa tehotenstva. Kyselinu listovú predpisuje praktický lekár.

Foto © ExQuisine - Fotolia.com

Prečítajte si viac: Soľ




Diskusia k článku Kyselina listová

komentárov

Powered by Facebook Comments

Podobné články


Diskusia k článku Kyselina listová