Kombinácie potravín, ktoré vám zlepšia zdravie

22 mája, 2013 0 komentárov Zdieľať Zobrazení :  4306
jogurt a ovsené vločky

Staré dobré kombinácie, ako napríklad párok s horčicou, alebo polievka s rezancami, sú známe hlavne pre svoju chuť. Sú však kombinácie potravín, ktoré majú prínos aj pre naše zdravie.

Paradajka a brokolica

Ak máte problémy s prostatou, skúste misku domácej paradajkovej polievky s dusenou brokolicou. Obe sú známe svojimi protirakovinovými účinkami a podľa výskumov Kalifornskej univerzity je konzumácia tejto zeleninovej kombinácie tá pravá prevencia pred rakovinou prostaty. Vhodným spôsobom prípravy je varenie, ktoré zvyšuje antioxidačný účinok. Takže si paradajky a brokolicu naservírujte pravidelne a najlepšie vo varenom stave.

Špenát a pomaranče

Táto nevšedná kombinácia je síce na prvý pohľad bizarná, ale po bližšom preskúmaní sa stane úplne logickou. Špenát obsahuje veľa železa, dôležitého pre proces prenosu kyslíka v bunkách. Železo náš organizmus ťažšie vstrebáva a na uľahčenie tohto procesu potrebuje dostatok vitamínu C. Vitamín C nájdeme najmä v citrusových plodoch, teda v pomarančoch. Okrem kombinácie špenátu a pomarančov môže byť vysoko prínosná aj kombinácia kukurično-fazuľového šalátu, alebo jahôd so špenátom, kde je železo aj vitamín C zastúpený v dostatočných množstvách.

Ak potrebujete vitamín C urýchlene na vstrebávanie železa, použite čerstvo vytlačenú citrónovú alebo limetkovú šťavu, ktorou zapijete svoj vitamínový doplnok s obsahom železa. 3 až 4 polievkové lyžice šťavy predstavujú 10 % odporúčanej dennej dávky vitamínu C.

Jogurt a ovsené vločky

Začnite svoj deň s PP kombináciou – prebiotiká a probiotiká, ako správna posila zdravého trávenia. Prebiotiká sú nestráviteľné zložky potravín s vysokým obsahom vlákniny (banány, ovsené vločky, med). Probiotiká sú prospešné črevné baktérie, ktoré sa nachádzajú v kvasených potravinách (jogurty). Spojenie probiotík a prebiotík tvorí symbiotické spojenie. Vhodné je najmä pre ľudí, ktorí majú problém s nadúvaním a nafukovaním. Alebo taktiež môžete vyskúšať kombináciu jogurtového dipu so špenátom a artičokami.

Ak poznáte aj iné zdraviu prospešné kombinácie potravín, napíšte nám do diskusie pod článkom.

Mohlo by vás zaujímať: Superpotravina - bobule goji

Ilustračné foto: Fotolia.com

Prečítajte si viac: Superpotravina – bobule goji




Diskusia k článku Kombinácie potravín, ktoré vám zlepšia zdravie

komentárov

Powered by Facebook Comments

Podobné články


Diskusia k článku Kombinácie potravín, ktoré vám zlepšia zdravie