Draslík

apríl 7, 2012 0 komentárov Zdieľať Zobrazení :  2457
zdroje draslíku - kôrovce

Draslík je minerálna látka, ktorá má mnoho dôležitých funkcií, vrátane:

  • kontroluje rovnováhu tekutín v tele
  • pomáha znižovať krvný tlak

Draslík a jeho zdroje

Draslík sa nachádza vo väčšine druhov potravín. Dobrými zdrojmi draslíka sú:

  • ovocie – banány
  • zelenina
  • orechy a semená
  • mlieko
  • ryby
  • kôrovce
  • hovädzie mäso
  • kurča
  • moriak
  • chlieb

Koľko draslíka potrebujeme

Dospelí potrebujú denne 3500 mg draslíka. Mali by ste byť schopný získať potrebné množstvo draslíka konzumáciou pestrej a vyváženej stravy.

Čo sa stane, keď užijete príliš veľa draslíka

Ak užijete príliš veľa draslíka, môže to spôsobiť bolesti žalúdka, nevoľnosť a hnačku.

Starší ľudia sú vo väčšej miere vystavení riziku z predávkovania draslíka. Je to preto, lebo obličky starších ľudí sú menej schopné odstrániť draslík z krvi. Preto by starší ľudia nemali užívať draslíkové doplnky, pokiaľ to nemajú odporučené ich lekárom.

Foto © Alexander Raths - Fotolia.com

Prečítajte si viac: Magnézium - horčík




Diskusia k článku Draslík

komentárov

Powered by Facebook Comments

Podobné články


Diskusia k článku Draslík