Ako schudnúť s rybami a morskými plodmi na tanieri

18 októbra, 2011 0 komentárov Zdieľať Zobrazení :  3318
ako schudnúť s rybami a morskými plodmi

Trápi vás otázka ako schudnúť a nebyť hladný? Ak vám chutia ryby alebo morské plody vyhrali ste. Ryby a plody mora obsahujú množstvo výživných látok, vitamínov a niektoré sú dokonca aj afrodiziaká. Prinášame vám krátky prehľad najznámejších morských pochúťok v našich končinách a ich význam v zdravej výžive.

Losos patrí medzi najlahodnejšie ryby. Obsahuje veľa omega-3 mastných kyselín a obsahuje jednu z najzdravších foriem bielkovín. Táto ryba je vhodná pre tých, ktorí práve držia diétu.

Makrela je výborným zdrojom bielkovín, vitamínu E a selénu. Je taktiež zdrojom vitamínu D, ktorý je dôležitý pre pevné kosti. Aby ste mali čo najlepší úžitok z týchto chutných rýb, konzumujte ich s listovým šalátom.

Tuniak je veľmi vhodný počas diéty, pretože detoxikuje organizmus, podporuje organizmus a je veľkým zdrojom esenciálnych mastných kyselín, ktoré sú dôležité pri odbúravaní tukov. Tuniak sa považuje za kľúčovú potravinu v boji proti celulitíde, vyrovnáva hladinu cukru v krvi, znižuje riziko vzniku infarktu, vysokého krvného tlaku a znižuje hladinu cholesterolu. Tlmí pocit hladu a pomáha udržať štíhle a svalnaté telo.

Sardinky sú vhodné počas diéty. Treba si však zadovážiť čerstvé sardinky, pretože tie, čo sú nakladané v oleji, obsahujú veľa tukov a kalórií. Obsahujú omega-3 mastné kyseliny, veľa bielkovín a selén, ktorý mimoriadne prospieva zdraviu.

Treska je veľmi chutná ryba. Je vhodná pre ľudí, ktorí dodržujú diétu, pretože obsahuje málo soli. Treba si však dať pozor, akým spôsobom si ju pripravíte. Najlepšie príprava je v pare alebo varenie. Treska je dobrým zdrojom horčíka, ktorý pomáha kontrolovať metabolizmus.

Garnáty patria medzi univerzálne potraviny, sú vhodné pri akejkoľvek diéte, pretože obsahujú malé množstvo tuku a vysoký obsah živín. Obsahujú veľa soli, preto ich už netreba pri tepelnej úprave soliť. Neobsahujú žiadne nasýtené tuky a sú dobrým zdrojom selénu a zinku.

Ústrice obsahujú veľa minerálnych látok napríklad horčík, selén a zinok. Ustrice majú málo kalórií, posilňujú imunitný systém, odolnosť proti chorobám, zlepšujú fungovanie pečene a sú známe aj ako afrodiziakum.

Foto © Alexander Raths - Fotolia.com





Diskusia k článku Ako schudnúť s rybami a morskými plodmi na tanieri

komentárov

Powered by Facebook Comments

Podobné články


Diskusia k článku Ako schudnúť s rybami a morskými plodmi na tanieri

Nie je možné pridávať komentáre.