8 potravín, ktoré môžete kombinovať s akýmkoľvek pokrmom

január 6, 2014 0 komentárov Zdieľať Zobrazení :  2900
chia semienka

Nemusíte byť šéfkuchárom, aby ste zažili v kuchyni zábavu. Vymýšľať jednoduché jedlá je zábavné a jednoduché. A pritom nepohŕdajú bohatou chuťou, bielkovinami a rozmanitosťou.

Ak budete niekedy pripravovať ovsené vločky, jogurt, müsli, smoothies, šaláty, dresingy, polievky, omelety alebo varenú zeleninu, vyberte si aspoň jednu z týchto chutných potravín, ktoré vám vylepšia váš zaužívaný recept.

Ďalším plusom je, že väčšina týchto potravín vydrží v špajze minimálne rok, takže ich môžete nakúpiť vo veľkom a ušetríte peniaze. Je jednoduché pridať tieto potraviny do vášho jedálnička a budete jednoducho vyzerať v kuchyni ako profík.

Hrozienka

Okrem toho, že sú skvelé v ovsených vločkách a müsli, môžete nimi ochutiť ryžový pilaf, karí a fazuľové šaláty – my ich pridávame do všetkého. Spomedzi mnohých výhod, hrozienka sú bohaté na železo a meď, ktoré vegetariáni (alebo ľudia s anémiou) potrebujú. Nenechajte sa zmiasť tým, že obsahujú veľa cukru. Hrozienka majú schopnosť regulovať hladinu cukru v krvi.

Čítajte: Stévia - sladidlo nielen pre tých, čo chcú chudnúť

Chia semienka

S najväčšou pravdepodobnosťou ste už o chia semienkach počuli veľa. Chia semienka obohatia vaše jedlo proteínmi, omega-3 mastnými kyselinami, vlákninou a niekoľkými vitamínmi. Síce nedodávajú jedlu chuť, ale odporúčame ich namočiť cez noc do vody a potom vypiť. Ich textúra je jemnejšia a navyše sú ľahšie stráviteľné.

Maca

Maca stimuluje hlavné žľazové systémy v tele, zvyšuje energiu, vrátane sexuálnej túžby a funkcie v organizme. Má dezertnú, takmer kávovú chuť, takže výborne chutí so sladšími jedlami, napríklad so smoothies. Môžete ju použiť aj so zeleninou alebo pridať do bylinkového čaju.

Konopné semienka

Konopné semienka plné proteínov a omega 3-mastných kyselín ponúkajú orieškovú chuť. Skúste ich primiešať do smoothies.

Arašidové maslo

Predstavte si lahodnú chuť arašidového masla plného proteínov bez akéhokoľvek tuku. Dve polievkové lyžice arašidového masla obsahujú len 45 kalórií a 1,5 g tuku. Arašidové maslo sa dobre kombinuje granolou a mandľovým mliekom, alebo sa dá pridať pri príprave koktailov.

Čítajte: 20 ľahkých letných maškŕt

Ľanové semienka

Ľanové semienka obsahujú vlákninu a omega 3-mastné kyseliny. Váš jogurt bude skutočne výdatný, keď do neho prisypete hŕbu týchto semienok.  Najlepšia vec na ľanových semienkach je, že chutia naozaj dobre a sú tak výborné s každým jedlom.

Včelí peľ

Včelí peľ obsahuje mnoho bielkovín a aminokyselín. Je skvelý na prípravu dezertov bez pridaných cukrov a obzvlášť úžasný do akýchkoľvek koktailov.

Droždie

Droždie poskytuje bielkoviny, vitamín B12 a kyselinu listovú. Má pomerne syrovú chuť, čo je obzvlášť priaznivé pre vegánov. Je dobré pridať ho do kelovému šalátu, popcornu a zemiakovej kaše.

Čítajte: Bielkovinová diéta - jedálniček





Diskusia k článku 8 potravín, ktoré môžete kombinovať s akýmkoľvek pokrmom

komentárov

Powered by Facebook Comments

Podobné články


Diskusia k článku 8 potravín, ktoré môžete kombinovať s akýmkoľvek pokrmom