Jedálniček pri vysokom krvnom tlaku

3 marca, 2012 0 komentárov Zdieľať Zobrazení :  7068
jedálniček pri vysokom krvnom tlaku

Hypertenzia – vysoký krvný tlak – jedálny lístok

Ako by mal vyzerať váš jedálniček keď trpíte vysokým krvným tlakom? Jedálniček by mal obsahovať najmä rastlinnú stravu, jedlo by sa malo podávať viackrát za deň v menších porciách, má sa preferovať chudé mäso a nízkotučné mliečne výrobky.

Ukážka jedálnička na 7 dní:

PONDELOK

Raňajky – hrnček ovsenej kaše, banán, jogurt

Desiata – ovocie

Obed – 80 g morčacieho mäsa, 2 krajce chleba, paradajka, brokolica, pomaranč

Olovrant – jogurt

Večera – cuketové lasagne, špenátový šalát, rožok, džús

 

UTOROK

Raňajky – chlieb, jogurt, broskyňa, pohár džúsu

Desiata – 1/3 hrnčeka nesolených mandlí, ¼ hrnčeka hrozienok

Obed – 60 g hovädzieho mäsa, žemľa, hlávkový šalát, zemiakový šalát, pomaranč

Olovrant – ¼ hrnčeka sušených marhúľ

Večera – ryža s kurčaťom, zelený hrášok, paradajka, mlieko

 

STREDA

Raňajky – 2 hrnčeky napučanej pšenice, mlieko, banán, džús, chlieb s maslom

Desiata – nesolené arašidy, mlieko

Obed – tuniak, uhorkový šalát, cottage cheese, ½ hrnčeka ananásu, PL mandlí

Olovrant – ½ hrnčeka jogurtu, PL slnečnicových semien

Večera – 80 g chudého hovädzieho, pečený zemiak, kyslá smotana, rožok, mlieko, jablko

 

ŠTVRTOK

Raňajky – ½ hrnčeka ovsenej kaše, mini bagel s maslom, banán, mlieko

Desiata – 1/3 nesolených mandlí, ¼ hrnčeka sušených marhúľ

Obed – 85 g kuracieho mäsa, 2 krajce chleba, plátok syra, paradajka, džús, PL majonézy

Olovrant – jogurt

Večera – 80 g morčacej fašírky, pečený zemiak, kyslá smotana, kelové listy, rožok, broskyňa

 

PIATOK

Raňajky – džús, ¾ hrnčeka cereálií, mlieko, banán, chlieb, margarín

Desiata – ovocie

Obed – tuniak, hlávkový šalát, paradajka, 2 krajce chleba, jablko, mlieko

Olovrant – jogurt

Večera – hrnček špagiet, zeleninová omáčka na cestoviny, špenátový šalát, ½ hrnčeka sladkej kukurice, ½ hrnčeka hrušiek

 

SOBOTA

Raňajky  1 pohár ovocia (použite rôzne druhy – banán, melón, bobule), 1 nízkotučný jogurt, 1 celozrnný mafin, 1 pohár nízkotučného mlieka, bylinkový čaj

Desiata  1 nízkotučný jogurt, broskyňa

Obed  tuniakový šalát pripravený z ½ pohára nesoleného tuniaka, 2 PL nízkotučnej majonézy, 15 hrozienok, ¼ pohára strúhaného zeleru, ktorý servírujeme na šalátových listoch, 1 pohár nízkotučného mlieka, 8 toastových krekrov

Olovrant  1 pohár nízkotučného jogurtu a 4 vanilkové napolitánky

Večera  zapečená bylinková bageta z ½ pilafu z hnedej ryže, čerstvých zelených fazuliek, 2 PL margarínu bez tuku, 1 pohár čerstvých jahôd s nasekanou mätou a 1 pohár ľadového bylinkového čaju

 

NEDEĽA

Raňajky  1 pohár ovsených vločiek, štipka škorice, 1 celozrnný toast, 1 ČL margarínu bez tuku, 1 banán a pohár nízkotučného mlieka

Desiata  1 nízkotučný jogurt a 1 stredne veľký pomaranč

Obed  špenátový šalát pripravený zo 4 pohárov špenátových listov, 1 strúhanej hrušky, ½ pohára nakrájaného pomaranča, mandlí a ¼ vínneho octu. Ako prílohu podávame 12 toastových krekrov a 1 pohár nízkotučného mlieka.

Olovrant  2 PL slnečnicový ch semienok, ¼ pohára hrozienok a malé nesolené praclíky

Večera  1 pohár uvarených nízkotučných špagiet s marinara omáčkou, 1 pohár nízkotučného cézar dressingu, 1 celozrnná bageta, 1 nektarinka a perlivá voda

 

Foto © Africa Studio - Fotolia.com

Prečítajte si viac: Jedálniček pri chudnutí z brucha



Diskusia k článku Jedálniček pri vysokom krvnom tlaku

komentárov

Powered by Facebook Comments

Podobné články


Diskusia k článku Jedálniček pri vysokom krvnom tlaku