Trojhodinový program chudnutia

september 30, 2011 0 komentárov Zdieľať Zobrazení :  4052
trojhodinový program chudnutia

Popis diéty

Trojhodinový diétny program je založený na princípe pravidelného prijímania malých porcií, v tomto prípade každé tri hodiny.

Tento typ diéty vznikol v polovici prvého desaťročia 21. storočia v Spojených štátoch. Autorom programu je Jorge Cruise, ktorý sám bol obéznym dieťaťom a tínedžerom. Bez špeciálneho vzdelania dokázal zmeniť svoje telo, vďaka upravenému spôsobu stravovania a stal sa vzorom pre mnohých chudnúcich.

Cruise je tiež autorom ďalších redukčných programov, ktoré uverejnil denník New York Times. Medzi tie najznámejšie patrí Ranných 8 minút, Trojhodinový diétny program a rôzne cvičebné a stravovacie programy. Často sa objavuje v televíznych talk-show a reláciách o chudnutí.

Ako trojhodinový program chudnutia funguje

Trojhodinový diétny program je založený na filozofii, že načasovanie jedál je dôležitejšie ako typ a zloženie jedla. Metabolizmus sa môže zvyšovať tým, že sa pravidelne najete. Udržať rýchlosť metabolizmu konštantnú je dôležité kvôli neprerušenému spaľovaniu tukov a jednoduchšiemu chudnutiu.

Základné pravidlá trojhodinového programu chudnutia

Pravidelne raňajkovať približne hodinu po prebudení, každé tri hodiny niečo zjedzte a posledné jedlo majte tri hodiny pred spaním. Tri hlavné jedlá by sa mali striedať s dvoma menšími „snackmi“ v pravidelných trojhodinových intervaloch. Odporúča sa piť osem pohárov vody denne. Káva zakázaná nie je, ale platí jedno pravidlo. Ak si doprajete kávu, mali by ste vypiť aspoň dva poháre čistej vody, aby ste nahradili straty vody a zachovali organizmus hydratovaný. Alkohol by mal byť vylúčený. Diéta nezakazuje občasný fastfood alebo mrazené polotovary, samozrejme nie na dennej báze.  Základom je plánovanie jedálničku na pár dní vopred. Jedlo by malo byť vyvážené z hľadiska sacharidov, bielkovín a tukov. Dôraz je kladený na výber vhodných surovín – sacharidy, bielkoviny a tuky musia byť v rovnováhe. Dbajte prísne na kontrolu veľkosti porcií.

Princípy diéty síce tvrdia, že nie je potrebné sa obmedzovať, ale ak chcete chudnúť odporúča sa znížiť príjem energie na 1450 kalórií. Diéta zaručuje podľa odborníkov pomalé a stabilné chudnutie. Váhový úbytok týždenne by sa mohol pohybovať okolo 0,9 kg. Cyklus má trvať 28 dní. Ak by ste potrebovali schudnúť viac, odporúča sa diétny program zopakovať opäť.

Diéta jednoznačne neurčuje, či je potrebný pohyb. Autor dokonca diétu odporúča ľuďom trpiacim chorobami pohybového ústrojenstva alebo obmedzenou pohyblivosťou. Na druhej strane tvrdí, že budovanie svalovej hmoty je dôležité pri chudnutí, pretože aj v pokoji spáli sval viac kalórií ako rovnaké množstvo tukovej hmoty. Pri svalových bunkách je totiž vyššia metabolická aktivita.

Výhody diéty

Trojhodinový program chudnutia je vhodný na pomalšie, ale efektívne chudnutie. Na rozdiel od hladovky nestresuje organizmus a má nižšie riziko jojo efektu. Podľa doterajších skúseností tých, ktorí diétu absolvovali sa dá dokonca zamerať na konkrétnu partiu tela, z ktorej chcete schudnúť, alebo ju potrebujete sformovať.

Trojhodinová diéta pomáha bojovať s prejedaním sa a zabraňuje náhlym návalom hladu. Tým, že sa telo naučí jesť a vyžaduje si potravu každé tri hodiny, odnaučíte sa prejedať a pomiznú aj nočné rabovačky chladničky.

Diéta nijako nezvyšuje vaše náklady, keďže všetky vhodné potraviny nájdete bežne na pultoch predajní. Taktiež nie je nutné, aby ste platili členské, alebo kupovali špeciálne doplnky stravy.

Nevýhody diéty

Jednou z mála nevýhod tohto diétneho programu je možná časová zaneprázdnenosť v začiatkoch programu. Pokým si prirodzene nezvyknete najesť sa každé tri hodiny, môže vás toto časové obmedzenie stresovať. Taktiež môže byť náročné dodržiavať program, ak máte časovo náročné zamestnanie.

Riziká diéty

Tento program redukcie váhy neprináša žiadne očividné riziká. Samozrejme, je vhodné pred začatím zvážiť následky pre váš zdravotný stav a prípadne sa poradiť s odborníkom alebo lekárom.

Výskum

Vedci sú naklonení myšlienke pravidelného stravovania a prijímania optimálneho počtu jedál (5 – 6 jedál denne). Taktiež je potvrdené, že k chudnutiu dochádza najmä kvôli obmedzeniu kalórií na 1500 denne. Avšak pravidelnosť stravy dokáže meniť stravovacie návyky a životný štýl.

Foto © danielkrol - Fotolia.com

Prečítajte si viac: Trojfarebná diéta




Diskusia k článku Trojhodinový program chudnutia

komentárov

Powered by Facebook Comments

Podobné články


Diskusia k článku Trojhodinový program chudnutia