Mliečna diéta a ovsené vločky

október 8, 2012 0 komentárov Zdieľať Zobrazení :  9009
mliečna diéta a ovsené vločky

Mliečna diéta s ovsenými vločkami patrí medzi redukčné diéty. Navrhovatelia diéty tvrdia, že tvorí efektívny spôsob, ako schudnúť, znížiť hladinu cholesterolu v krvi a taktiež znížiť riziko niektorých foriem rakoviny. Hoci ovsené vločky prirodzene potláčajú chuť do jedla, existujú aj zdravotné výhody konzumácie tejto potraviny. Mliečna diéta s ovsenými vločkami ponúka zdravý a efektívny spôsob ako schudnúť.

Mliečna diéta s ovsenými vločkami - prvý týždeň

Mliečna diéta a ovsené vločky má typický denný rituál. Uvarte si 1/2 šálky mlieka a pridajte obyčajné, neochutené ovsené vločky. Dietujúci konzumuje toto jedlo počas jedného týždňa na raňajky, obed aj večeru a taktiež medzi hlavnými jedlami. Ochutené ovsené vločky a ovsené tyčinky sú počas tejto diéty tabu. Počas prvého týždňa mliečnej diéty spojenej s konzumáciou ovsených vločiek príjme dietujúci približne 900 až 1200 kalórií za deň, čím začína chudnúť. Čo znamená, že denne zje 5-6 misiek ovsených vločiek s odtučneným mliekom.

2. fáza mliečnej diéty s ovsenými vločkami

V nasledujúcich 30 dňoch dietujúci konzumuje jednu porciu ovsených vločiek trikrát denne. Pridá však ďalšie potraviny, aby jeho kalorický príjem predstavoval 1000 až 1300 kalórií za deň. To zahŕňa napríklad raňajky vo forme polovice šálky ovocia a na olovrant ? hrnčeka zeleniny. Medzi odporúčané ovocie a zeleninu patria jablká, banány, mrkva, bobule, hrozno, šalát, paprika, pomaranče a špenát. Ochutené ovsené vločky sú v tejto fáze povolené. Ďalšie vhodné potraviny sú kuracie prsia, ryby a puding bez cukru. Po týchto 30 dňoch dietujúci prechádza do obdobia, ktoré je už „mimo“ diéty, kedy konzumuje jedno hlavné jedlo a jedno menšie občerstvenie vo forme ovsených vločiek každý deň. Pri obnovení stravovania sa odporúča obmedziť príjem tukov.

Výhody konzumácie ovsených vločiek

Ak budete pravidelne konzumovať ovsené vločky v kombinácii s celozrnnými potravinami, ovocím a zeleninou, chudým zdrojom bielkovín a nízkotučnými potravinami, budú vám ovsené vločky pomáhať pri chudnutí. Ovsené vločky sú dobrým zdrojom rozpustnej vlákniny, čím vám môžu zanechať pocit sýtosti dlhší čas, nakoľko zostávajú v črevách dlhší čas, ako napríklad rafinované obilniny a jednoduché cukry. Taktiež bolo dokázané, že konzumácia ovsených vločiek s odtučneným mliekom zlepšila regeneráciu svalov po cvičení.

Pred začatím mliečnej diéty s ovsenými vločkami sa poraďte so svojim lekárom alebo dietológom, nakoľko nemusí byť vhodná pre všetky typy ľudí.

Foto © oksix - Fotolia.com

Prečítajte si viac: Uhorková diéta




Diskusia k článku Mliečna diéta a ovsené vločky

komentárov

Powered by Facebook Comments

Podobné články


Diskusia k článku Mliečna diéta a ovsené vločky