Diéta a joga

marec 8, 2012 0 komentárov Zdieľať Zobrazení :  4860
diéta a jóga

Základné princípy stravovania pri joge hrajú dôležitú úlohu pri získavaní všetkých výhod z cvičenia jogy. Naše telo potrebuje potravu, z ktorej získava energiu a táto energia umožňuje udržiavanie života. Jedlo je to, čo vytvára naše telo, sme to, čo jeme. Podľa toho, aký druh potravín prijímame a v akej kvalite sú tieto potraviny, to ovplyvňuje naše fyzické a duševné zdravie.

Joga a zdravá strava

Joga a zdravá strava spolu pevne súvisia. Diéta a joga dokopy nájdu správnu cestu pre dosiahnutie ideálnej váhy a dosiahnutie emocionálnej a duchovnej rovnováhy tým, že obnovujú navzájom svoj ??vzťah s jedlom.

Diéta nie je založená na počítaní kalórií a pri tejto diéte nebudete cítiť hlad a nebudete držať žiadnu drastickú diétu bez jedla.

Dôraz pri diéte a joge je kladený na druh potravín a kvalitu. Dôležité sú kvalitné potraviny s množstvom vitamínov, minerálov a bielkovín.

Základné princípy v stravovaní pri joge sú veľmi jednoduché, ale ťažko sa dodržiavajú.

Rýchle občerstvenie – fast food

Moderné rýchle občerstvenie, akými sú hamburgery, pizze, džemy, želé, nealkoholické nápoje, zmrzliny a pod získali kontrolu nad našimi stravovacími návykmi a sú hlavnou príčinou obezity, ktorú vidíme všade okolo. Tieto potraviny sú bohatým zdrojom cukrov, olejov a konzervačných látok, ktoré nie sú dobré pre naše zdravie. Fast foody sú na každom kroku, každodennou konzumáciou fast foodu sa zaťažuje tráviaci systém.

Filozofia jogy a výber potravín

Joga a jej filozofia kladie dôraz na prírodné zdroje výživy. Príroda nám poskytuje výživné potraviny v ich prirodzenej forme, ako napríklad celé zrná, sezónne ovocie, zelenina, mlieko, med a suché plody.

Vyvážená strava

Vyvážená strava je predpokladom dobrého zdravia. Vyvážená strava by mala obsahovať dostatočné množstvo šalátov, čerstvej zeleniny, čerstvého ovocia, mlieka a surových orechov.

Šaláty

Všetka zelenina zjedená v surovej forme je považovaná za šalát. Čerstvé uhorky, paradajky, mrkva, červená repa, hlávkový šalát, brokolica, karfiol a pod sa používajú k príprave šalátov. Šalát by mal byť nakrájaný na malé kúsky s vhodnou zálievkou podľa vlastného výberu. V ideálnom prípade by mal šalát tvoriť predjedlo pred obedom a večerou.

Ak chcete znížiť príjem potravy, jedzte pravidelne šalát pol hodiny pred hlavným jedlom.

Čerstvá zelenina

Najideálnejšia je zelenina čerstvá z domácej záhrady. Čerstvá zelenina by nemala byť vysušená alebo v deformovanom tvare. Zelenina skladovaná v chladničke nezostane dlho čerstvá.

Čerstvé ovocie

V čerstvom ovocí sa nachádza najviac výživných látok pre telo. Pravidelný príjem čerstvého ovocia je nevyhnutný pre dobré zdravie. Používajte čerstvé sezónne ovocie. Plody sú lepšie ako ovocné šťavy, pretože obsahujú aj zdraviu prospešnú vlákninu.

Orechy

Strava pri cvičení jogy by mala obsahovať aj orechy, napríklad kešu, pistácie, mandle a vlašské orechy, ktoré poskytujú základné minerály, bielkoviny a vitamíny. Pred cvičením jogy je dobré zjesť hrsť z týchto orechov, z ktorej získate potrebnú energiu na cvičenie.

Množstvo potravín

Všeobecné pravidlo, ktoré treba dodržiavať pri diétnom režime počas cvičenia jogy je, aby obsah žalúdku bol vyplnený na 50% jedlom, 25% zo žalúdka tvorila voda a 25%  obsahu žalúdka bol prázdny. Ak je váš žalúdok preplnený, nie je potom obsah dobre stráviteľný. Budete sa cítiť nepríjemne a vaše telo je nútené tráviť jedlo naviac a tiež pracuje navyše na jeho odstránení. Pravidelným prejedaním vedie k zvýšeniu hmotnosti. Jedzte len vtedy, keď máte pocit hladu a eliminujte jedlo medzi hlavnými jedlami.

Alkoholické nápoje

Alkoholické nápoje sú zlodeji živín, kradnú a ničia živiny, ktoré sú k dispozícii pre telo. Diéta pri cvičení jogy úplne zakazuje konzumáciu alkoholu a najlepšie je sa vyhnúť týmto nápojom.

Korenie

Vyhnite sa nadmernému užívaniu korenín a soli. Príliš veľa korenených jedál sa taktiež neodporúča.

Voda

Vypite 10 až 12 pohárov vody každý deň. Vypite pohár vody pol hodiny pred každým jedlom. Vyhnite sa pitiu vody počas jedla. Pitie jedného či dvoch pohárov vody hneď po prebudení je ideálne pre dobré zdravie.

Káva a čaj

Úplne sa vyhnite pitiu kávy a čaju. Ak patria tieto nápoje medzi vaše obľúbené, obmedzte ich na maximálne 2 šálky denne. Prebytok čaju a kávy vedie k zápche, nespavosti a nervozite.

Spôsob stravovania

Jedzte pomaly a žujte jedlo správne. Tým, že každé sústo poriadne prežujete, zmieša sa vám dôkladne so slinami a stáva sa tak ľahšie stráviteľné.

Základy jogy a správnej diéty sú dlhú dobu pozorované a testované. Ak chcete viesť zdravý život, vytvorte si správny jedálny lístok z povolených potravín, budete sa cítiť zdravo. Joga a zdravá strava sú základnou súčasťou dobrého zdravia a šťastia.

Jedzte aby ste žili, nežite aby ste jedli.

Ak máte skúsenosti s touto diétou – Diéta a joga, podeľte sa o ne v diskusii pod článkom. Ďakujeme.

Foto © Yuri Arcurs - Fotolia.com

Prečítajte si viac: Diéta pri akútnej hnačke




Diskusia k článku Diéta a joga

komentárov

Powered by Facebook Comments

Podobné články


Diskusia k článku Diéta a joga