Zdravé chudnutie s uhorkami a hruškami

6 augusta, 2012 0 komentárov Zdieľať Zobrazení :  3531
chudnutie s hruškami

Zdravá a ideálna hmotnosť je dôležitou súčasťou pri prevencii zdravotných problémov, akými sú rakovina, ochorenia srdca a cukrovka. Zdravé chudnutie pomáha veľa ľuďom znížiť riziko vzniku genetických chorôb, ktoré sú ovplyvňované životným štýlom a podporuje dobré celkové zdravie. Zaradením uhoriek a hrušiek do svojho jedálnička získate ideálny spôsob, ako si môžete skontrolovať príjem tuku a kalórií. Navyše, obidve tieto potraviny obsahujú veľa vitamínov a minerálnych látok.

Zdravé chudnutie

Ak chcete schudnúť 1 kilogram za týždeň, je nutné znížiť množstvo prijatej energie. Zníženie energie predstavuje 3500 joulou, čiže 500 kalórií za jeden deň. Zdravé chudnutie dosiahnete tak, že schudnete maximálne 1 – 2 kilogramy za týždeň. Pomalé a stabilné chudnutie vám zvyšuje šancu, že stratené kilogramy nepriberiete naspäť. Ideálne potraviny pri držaní zdravého chudnutia sú už spomínané uhorky a hrušky, ktoré pomáhajú udržiavať príjem kalórií na nízkej úrovni.

Obsah kalórií uhoriek a hrušiek

Ovocie a zelenina je ideálna možnosť pre tých, ktorí chcú zdravo chudnúť. Tieto potraviny obsahujú menej ako 100 kalórií na jednu porciu a obsahujú taktiež zdraviu prospešnú vlákninu, ktorá pomáha peristaltike čriev a udržiava pocit sýtosti dlhší čas. Uhorky a hrušky okrem nízkeho obsahu kalórií sa jednoducho pripravujú a nie sú drahé. Pol šálky nakrájanéj uhorky obsahuje iba 8 kalórií a jedna stredne veľká hruška má len 103 kalórií. Obe potraviny sú veľmi osviežujúce, sú ideálne na zdravé občerstvenie a sú univerzálne pre použitie v mnohých receptoch.

Použitie

Nakrájajte si uhorky alebo hrušky a len tak ich zobkajte. Alebo máte chuť na osviežujúci mix? Môžete ich zmiešať s mnohými inými potravinami, takže získate viacero spôsobov, ako ich môžete jesť. Zabránite tomu, že sa váš jedálniček počas chudnutia nestane jednotvárny a neskončíte s chudnutím skôr, ako ste dosiahli svojich požadovaných výsledkov.

Vyskúšajte pridať uhorky do sendviču alebo do šalátov, alebo si na nich pochutnajte v prílohe k hlavnému jedlu ochutené troškou sójovej omáčky a sezamovými semienkami. Nasekané uhorky sa priam žiadajú na tuniakový alebo kurací šalát.

Nakrájané hrušky môžete zmiešať s kuracím šalátom alebo s ovocným šalátom. Ako nízkokalorický dezert si môžete hrušky zapiecť so škoricou.

Na záver

Hrušky a uhorky ponúkajú potenciálne výhody pri chudnutí, pretože obsahujú množstvo živín, vrátane vlákniny, vitamínu Cdraslíka. Tie by mali byť zahrnuté do vášho jedálnička, ktorý by mal byť nutrične vyvážený a mal by spĺňať všetky nutričné požiadavky. Pridajte uhorky a hrušky do jedálničku, ktorý obsahuje celozrnné výrobky, nízkotučné mliečne výrobky, ovocie, zeleninu a chudé bielkoviny. Pri zostavovaní jedálneho lístka vám pomôže potravinová pyramída. Taktiež nezabúdajte na cvičenie, ktoré je dôležitou súčasťou zdravého chudnutia. Odporúčaná doba cvičenia je 30 minút denne.

Foto © Africa Studio - Fotolia.com





Diskusia k článku Zdravé chudnutie s uhorkami a hruškami

komentárov

Powered by Facebook Comments

Podobné články


Diskusia k článku Zdravé chudnutie s uhorkami a hruškami