Tajomstvo úspešného chudnutia od Pierra Dukana

január 24, 2013 0 komentárov Zdieľať Zobrazení :  6193
tajomstvo dukanovej diéty

Kniha Dukanova diéta

Dukanovu diétu vyskúšalo viac ako 3 milióny Francúzov a aj po vyše desiatich rokoch, čo bola publikovaná, sa v rebríčkoch najpredávanejších kníh drží v tesnom závese za Harrym Potterom. Pred rokom sa v knižnej podobe na pulty kníhkupectiev dostala aj u nás, a ako sa dalo čakať, dlhodobo sa drží v rebríčku top najpredávanejších titulov. V súčasnosti si k nej môžete dokúpiť aj doplňujúce vydanie s názvom Dukanova diéta v 350 receptoch. Pýtate sa, čím je Dukanova diéta iná? Prečo ju vo svete vyhľadáva a podstupuje stále viac a viac ľudí? Ako to, že jej popularita neustále rastie? Chceli by ste vedieť, či naozaj funguje?

Počiatky vzniku Dukanovej diéty alebo na začiatku cesty k úspešnej strate hmotnosti

Dr. Pierre Dukan sa podľa vlastných slov dostal k problematike diét a chudnutia vyslovene náhodou, keď ho jedného dňa v ordinácii navštívil jeden z jeho pacientov s prosbou o pomoc v stravovaní. Ako pôžitkár a milovník dobrého jedla a, ako to už u Francúzov väčšinou býva, i vína, dlhodobo trpel nadváhou, ktorá mu s pribúdajúcim vekom začala spôsobovať nemalé problémy – rýchlo sa zadýchal, oblečenie mu bolo neustále tesnejšie atď. Avšak základnou požiadavkou tohto pacienta bolo, aby mu Dr. Dukan nezakázal jesť mäso. V tom čase vedel Dr. Dukan o výžive a obezite len málo, no uvedomil si jednu dôležitú vec, ktorú bežné redukčné diéty opomínajú a na zostavenie jednotlivých krokov diéty sa pozrel aj očami psychológa. A tu vznikli počiatky Dukanovej diéty, ktorá ako metóda prihliada na špecifickosti psychológie obézneho človeka a zahŕňa podmienky nevyhnutné na dosiahnutie úspechu pri akomkoľvek chudnutí. Táto metóda ponúka obéznemu človeku, ktorý sa pokúša schudnúť, súbor presných pokynov; nastoľuje program, etapy a ciele, ktoré nepripúšťajú nijaké komentáre ani prehrešky. Táto diéta človeka výrazne nefrustruje, pretože sa pri nej nevážia potraviny ani nerátajú kalórie, a poskytuje absolútnu slobodu pri konzumácii niektorých bežných potravín.

Dr. Dukan vychádza z presvedčenia, že v počiatkoch svojho druhu bol muž z hľadiska svojej stavby a prirodzenej orientácie stvorený pre lov zvierat a rýb a naháňanie morských i suchozemských zvierat. Žena sa špecializovala na zber, najmä rastlín.

Vychádzajúc z tejto základnej rovnice, tieto potraviny sa čoskoro stali potravinami základnými, pre ľudstvo ako také špecifickými, najbližšími, najvznešenejšími, najrozšírenejšími a pre človeka určujúcimi, či už v rovine samotnej výživy, alebo v tej, ktorá je z hľadiska váhy ešte zaujímavejšou – citovej a emocionálnej stránky jedinca. Od tých čias sa tieto potraviny vyvíjali v permanentnej spoločnosti človeka, posilňujúc ich vzájomné spojenia.

Prečo sú ľudia obézni

Dr. Dukan takto podľa vlastných slov veľmi rýchlo pochopil, že tuční ľudia nie sú tuční náhodou. Svojím labužníctvom a zdanlivou neschopnosťou odolať jedlu totiž zakrývajú potrebu odmeniť sa ním a táto potreba je o to naliehavejšia, že sa opiera o starodávne a v človeku hlboko zakorenené stereotypy prežitia. Uvedomil si, že tučný človek nemôže trvalo schudnúť, ak mu bude dávať iba rady, akékoľvek rozumné či vedecky podložené, keďže nemá na výber inú možnosť, len poslúchnuť alebo utiecť.

Podstata Dukanovej diéty

Dukanova diéta v princípe pozostáva zo štyroch fáz, ktoré na seba nadväzujú. Jej cieľom je doviesť človeka k vytýčenej hmotnosti, no udržať si ju. Tieto štyri etapy jednej diéty s postupne ubúdajúcimi obmedzeniami sú zostavené tak, aby každá priniesla svoj efekt. Každá z týchto štyroch fáz má špecifický spôsob fungovania, no všetky štyri zároveň čerpajú účinnosť z čistých proteínov:

1. útočná fáza: krátka a úderná – bleskový štart a intenzívny úbytok telesnej hmotnosti; trvá 2 až 7 dní, podľa konkrétneho prípadu. Ak chcete o tejto fáze vedieť viac, prečítajte si jedálniček útočnej fázy Dukanovej diéty.

2. striedavá/výletná fáza: striedanie dvoch režimov až po dosiahnutie optimálnej hmotnosti – rovnomerné chudnutie vedúce priamo k vytúženej hmotnosti. Chcete pokračovať aj

3. konsolidačná fáza: 10 dní na každý stratený kilogram – konsolidácia čerstvo dosiahnutej, no ešte nestabilnej telesnej hmotnosti počas presne stanoveného obdobia; prechodné obdobie medzi etapou prísnej diéty a etapou bez diéty.

4. fáza definitívnej stabilizácie: proteínový štvrtok + zrieknutie sa výťahu + 3 lyžice ovsených otrúb do konca života – definitívna stabilizácia za cenu dodržiavania troch jednoduchých opatrení, ktorými je potrebné sa riadiť po celý život; dodržiavaná iba jeden deň v týždni, ale po celý zvyšok života, čo umožňuje definitívnu stabilizáciu telesnej hmotnosti a za cenu dôsledného úsilia dovoľuje šesť dní v týždni žiť a jesť bez pocitov viny a zvláštneho obmedzovania.

Pri Dukanovej diéte nezabúdajte piť veľa vody

Pokúšať sa schudnúť a nedodržiavať pitný režim je pre organizmus toxické a môže viesť až k úplnému zablokovaniu straty hmotnosti. Ľudský organizmus, ktorý počas diéty odbúrava tuky, funguje podobne ako ktorýkoľvek spaľovací motor. Pri spaľovaní energie sa uvoľňuje teplo a odpad. Ak obličky odpadové látky nevylučujú pravidelne, ich hromadenie sa skôr či neskôr končí prerušením spaľovania a zabráni akejkoľvek strate hmotnosti. Ako príklad uvádza Dr. Dukan motor v aute, ktorému by sme utesnili výfuk alebo oheň v kozube, ktorý má komín zanesený sadzami. V oboch prípadoch by došlo k uduseniu a vyhasnutiu v dôsledku nahromadených splodín. V skratke platí, že čím viac pijeme, tým viac močíme a obličky majú väčšiu možnosť vylučovať odpad zo spálených potravín. Voda preto možno považovať za najlepšie prírodné diuretikum.

Pri Dukanovej diéte, najmä počas jej útočnej fázy, keď sa konzumujú iba bielkoviny, je nevyhnutné, okrem prípadov zadržiavania vody hormonálneho pôvodu alebo pri obličkovej nedostatočnosti, vypiť každý deň jeden a pol litra vody, najlepšie minerálnej, ale aj akejkoľvek inej tekutiny – čierneho či bylinkového čaju alebo kávy.

Keď ráno vypijete hrnček čaju, v priebehu dopoludnia veľký pohár vody, ďalšie dva počas obeda a šálku kávy po ňom, popoludní zase jeden pohár vody a k večeri dva – už ste bez problémov vypili dva litre.

Nezabúdajte aj na fakt, že v bežnom ponímaní sa pocit prázdneho žalúdka často stotožňuje s hladom, čo nie je celkom nesprávne. Voda vypitá pri jedení sa zmieša s potravou, čím sa zvýši celkový objem prijatej stravy, roztiahne sa žalúdok a vznikne pocit plnosti, čo sú prvé znaky sýtosti a prejedenia. Práve preto treba piť pri jedle, ale skúsenosť nás učí, že toto gesto, ktorým zamestnávame ústa, funguje rovnako dobre aj mimo času na jedlo, napríklad v mimoriadne nebezpečnej dennej fáze medzi 17. a 20.hodinou. Často postačí veľký pohár akéhokoľvek nápoja, aby sme potlačili chuť na jedlo.

Zdroj: Dr. Pierre Dukan – Dukanova diéta, Dr. Pierre Dukan – Dukanova diéta v 350 receptoch

Ilustračné foto © apops - Fotolia.com

Prečítajte si viac: Ako schudnúť s banánmi




Diskusia k článku Tajomstvo úspešného chudnutia od Pierra Dukana

komentárov

Powered by Facebook Comments

Podobné články


Diskusia k článku Tajomstvo úspešného chudnutia od Pierra Dukana