Je OMG diéta účinná? Spýtali sme sa odborníkov na ich názor.

október 9, 2013 0 komentárov Zdieľať Zobrazení :  3111
omg diéta

Už ste počuli o Dukanovi, prejedali sa tukmi na Atkinsonovi, omdleli z pitia medovo-citrónovej vody a stratili priateľov kvôli škodlivým vedľajším efektom z kapustovej diéty. Teraz je tu úplne nová diéta, tentokrát navrhnutá tak, aby vzbudzovala závisť a pomohla byť “chudšou ako všetky ostatné priateľky”. Iba 6 týždňov trvalo OMG diéte, aby porazila Dukanovu diétu v iTunes top-rebríčku diétnych kníh, aby ju následne dcérska spoločnosť Penguin zakúpila za 7-miestnu sumu.

V čom je iná OMG diéta od ostatných diét

Kniha od britského športového vedca a osobného trénera Paula Khannu, ktorý sa skrýva pod pseudonymom  Venice A Fulton ponúka kontroverzné tipy ako napríklad vynechanie raňajok, aplikácia studených kúpeľov a pitie čiernej kávy. Avšak z pohľadu krátkodobého chudnutia, môže táto OMG diéta skutočne pomôcť so zhadzovaním prebytočných kíl? Diabetologici a nutriční poradcovia ako Linia Patel, doktor Christian Jessen, reprezentant oceneného seriálu Zahanbujúce telá "Bafta" a zároveň celebritný tréner hviezd Jay Darrell Ingleton vysvetľujú podstatu, ktorá sa skrýva za Fultonovými neobvyklými teóriami.

Čítajte: 20 najdôležitejších živín pre telo, ktoré by ste mali prijímať každý deň

1. zásada OMG diéty: "Vynechanie raňajok"

Fulton tvrdí, že vynechanie raňajok vám zabráni stať sa tzv. "tučkom". "Raňajky sú pre slabochov!", píše. Ako prvú vec ráno odporúča Fulton zacvičiť si na prázdny žalúdok a dať si prvé jedlo až po uplynutí ďalších troch hodín, aby vaše telo mohlo spáliť uložené tuky a nie prijatú stravu.

Názor odborníka

"Vynechanie raňajok predstavuje jednu veľkú katastrofu v prípade, že chcete schudnúť," tvrdí Patel. "Keď sa ráno zobudíte, vaše telo začne produkovať kortizol, stresový hormón, ktorý pomáha ukladať tuk. Ak si ráno nič nedáte, vystavujete vaše telo väčšiemu tlaku a stresu, následne čoho je oveľa väčšia pravdepodobnosť prírastku váhy okolo pása. Taktiež vám viac budú chutiť sladkosti a mastné jedlá, keď na vás príde vlčí hlad, ktoré vám na váhe opäť len pridajú.

Pán Michal vyskúšal dodržiavať zásady OMG diéty. Čo na túto diétu hovorí on?

Vynechal som raňajky a stále som mal dostatok energie na behanie po schodoch, keď som išiel do svojej práce na 6. poschodie (môj pravidelný tréning). Nemalo to žiadny veľký vplyv na moju koncentráciu a raňajky som si dal o 10. hodine. Bolo to celkom ľahké, ale skonzumoval som presne to isté množstvo ako obyčajne, takže pochybujem, že by to malo nejaký výrazný vplyv na moju váhu.

Čítajte: 15 potravín, ktoré hydratujú organizmus

2. zásada OMG diéty: "Pitie čiernej kávy pred tréningom"

Fulton tvrdí, že kofeín obsiahnutý v šálke čiernej káve vám pomôže zefektívniť váš tréningový program: "Je to prírodný, lacný a tajný lektvar," píše . Zároveň však varuje pred pridávaním si mlieka alebo cukru, pretože by to bolo "akoby ste svojmu telu povedali, že jedlo prichádza", čo následne zabráni spaľovanie uloženého tuku.

Názor odborníka

Dr Christian Jessen tvrdí, že káva môže pomôcť, ale toto nie je žiadnym tajomstvom. "Káva mi dáva energiu dať zo seba čo najviac počas svojho tréningu. Je to stimulant a práve preto ju pijem, ale to neznamená, že vaše cvičenie bude efektívnejšie." Dr Jessen zároveň varuje, že tekutiny obsahujú tiež kalórie. "Ľudia zabúdajú, že tekutiny ako krémová mocca káva môže byť veľmi kaloricky bohatá. Pridanie mlieka a cukru do kávy zároveň pridáva na vašom kalorickom príjme. Zapamätajte si, že vaša ťažká práca v posilňovni nebude taká efektívna, ak si predtým dáte vysoko kalorický drink.

Skúsenosť pána Michala: Káva mi dala viac energie, čo pravdepodobne pomohlo mojej psychike vydať zo seba počas tréningu viac.

Čítajte: Exotická quinoa

3. zásada OMG diéty: "Studená sprcha"

Fulton odporúča ľadovú sprchu v rozmedzí od 15 – 20°C čo "vám pomôže rýchlejšie spáliť kalórie". Fulton vraví, že chlad podporuje tvorbu adrenalínu, o ktorom tvrdí že je veľmi prospešný hlavne pre spaľovanie prebytočného tuku uloženého v ženských stehnách.

Názor odborníka

Ingleton tvrdí, že mnoho atlétov má vo zvyku podstupovať ľadové kúry, ktoré im napomáhajú k lepšej svalovej regenerácii. "Keď atléti absolvujú takýto potréningový ľadový kúpeľ, pomôže im to napumpovať krv do svalovvých partií rýchlejšie. Musí to byť ľadová voda, inak to nebude fungovať, avšak autor netvrdí zájsť až do takejto miery. Taktiež netvrdí, že všetci budú cvičiť ako kulturisti. V prípade bežných ľudí  to pravdepodobne nebude predstavovať veľký rozdiel v chudnutí."

Skúsenosť pána Michala: Vybral som si studenú sprchu, čo je skutočne strašné. Cítil som sa, akoby bolo moje telo v šoku a moje srdce sa rozbúšilo ako opreteky. Neskôr som si všimol, že moja pleť je žiarivejšia a moje oblečenie je skutočne príjemne teplé, avšak to neprevyšuje tú hrôzu, ktorú som v sprche prežil. Nemohol by som si na toto zvyknúť každý deň po dobu 6-tich týždňov.

Čítajte: Kombinácie potravín, ktoré vám zlepšia zdravie

4. zásada OMG diéty: "Jedzte menej ovocia"

Fulton tvrdí, že by ste si mali dať maximálne jeden kúsok ovocia za deň počas diétneho obdobia, avšak po uplynutí tejto doby ho odporúča konzumovať viac, aby ste si udržali rovnováhu v stravovaní.

“Ovocie sa môže správať veľmi prefíkane,” hovorí Fulton, pretože obsahuje fruktózu, ktorá sa môže premeniť na tuky, pokiaľ nie je spálená.

Názor odborníka

“Všetko je to len o kalóriách,” tvrdí Patel. “Odporúčame konzumovať 5 kúskov ovocia a zeleniny za deň, ale pokiaľ chcete schudnúť, uprednostnine zeleninu, keďže ovocie je kalorickejšie. Je absurdné jesť len 1 kúsok ovocia za deň po dobu 6-tich týždňov, pretože tak prichádzate o dôležité vitamíny a minerály.”

Skúsenosť pána Michala: Ovocie som nahradil pestrofarebným šalátom a cítil som sa fajn, avšak poobede mi chýbal neskorší olovrant, tak som si kúpil kávu osladenú medom miesto ovocia, čo by Fulton istotne neschválil.

Čítajte: Superpotravina - bobule goji

5. zásada OMG diéty: "Vymeňte brokolicu za Kolu"

Fulton vraví, že stravovať sa nezdravo v kratšom období je OK, pokiaľ vám to pomôže schudnúť.”(Pre niektorých ľudí) počas ich diéty”, píše Fulton, “nezáleží, či prijmú svoju dennú dávku sacharidov z plechovky koly alebo z brokolice…v období 6-tich až 12-tich týždňov to nie je tak škodlivé ak schudnú.”

Názor odborníka:

Patel tvrdí: “Brokolica je bohatá na vlákninu, ktorá napomáha tráveniu a poskytuje dostatok živín. Pokiaľ vynecháte sacharidy bohaté na vlákninu, ako napríklad chlieb, cestoviny a zeleninu, môžete trpieť zápchou a budete absolútne bez energie.”

Skúsenosť pána Michala: Mám príliš rád zeleninu a som zástancom pravidelnej stolice na to, aby som skúsil tento experiment.

Aký je váš názor na OMG diétu? Dali by ste sa nahovoriť, zvládli by ste všetky zásady OMG diéty? Podeľte sa o skúsenosti v diskusii pod článkom.

Mohlo by vás zaujímať: 5 potravín, ktoré vám pomôžu posilniť imunitný systém

Ilustračné foto: 123rf.com





Diskusia k článku Je OMG diéta účinná? Spýtali sme sa odborníkov na ich názor.

komentárov

Powered by Facebook Comments

Podobné články


Diskusia k článku Je OMG diéta účinná? Spýtali sme sa odborníkov na ich názor.