Chudnutie – mýty o chudnutí

júl 2, 2012 0 komentárov Zdieľať Zobrazení :  2315
ilustračné foto - mýty o chudnutí

Keď sa hovorí o chudnutí, môže byť niekedy naozaj ťažké vybrať si, čo je pravda a čo úplná pravda nie je. Ak chcete zdravo schudnúť a udržať si váhu, určite by ste mali vedieť pár faktov o chudnutí. Pomôže vám aj prečítanie si nasledujúceho článku, kde sa hovorí o 10 najčastejších mýtov pri chudnutí.

Mýty o chudnutí, na ktoré by ste si mali dávať pozor:

Hlad je najlepší spôsob ako schudnúť

Pri hladovke je nepravdepodobné, že by zaručovala dlhodobé zníženie hmotnosti. V skutočnosti, hladovka môže niekedy viesť k dlhodobejšiemu zvýšeniu telesnej hmotnosti. Hlavným problémom je, že tento typ diéty je príliš ťažké udržať. Vaše telo bude mať nedostatok energie, telo túži po potravinách s vysokým obsahom tuku a vysokým obsahom cukru. Keď sa vzdáte a začnete jesť, často ich zjete viac, ako potrebujete, čo spôsobuje práve zvýšenie telesnej hmotnosti.

Radikálny cvičiaci režim je jediný spôsob ako schudnúť

Nie je to pravda. Rozumné chudnutie zahŕňa to, že sa zavedú malé zmeny, ktoré sa môžu dodržiavať po dlhú dobu. To znamená, že zaraďte pravidelnú a primeranú fyzickú aktivitu k vášmu veku, hmotnosti a pohlaviu do svojho denného režimu. Dospelí od 19 do 64 rokov by mali cvičiť minimálne 150 minút, strednej intenzity, v podobe aeróbnej fyzickej aktivity - napríklad rýchla chôdza alebo bicyklovanie každý týždeň. Tí, ktorí chcú schudnúť, by mali cvičiť viac minút za týždeň, podľa toho, koľko chce človek schudnúť. Taktiež treba zvoliť správne zloženie jedálneho lístka. Len v kombinácii pravidelnej fyzickej aktivity a správneho jedálnička možno badať výsledky.

Tabletky na chudnutie sú účinné pri dlhodobom chudnutí

Nie, nie je to pravda. Tabletky na chudnutie sami o sebe nepomôžu udržať požadovanú váhu. Tabletky na chudnutie by mali byť použité len v prípade, keď sú predpísané lekárom.

Zdravé potraviny sú drahšie

V skutočnosti, zdravé potraviny nie sú nevyhnutne drahšie než ich alternatíva - nezdravé potraviny. Obvykle zaplatíte viac za pripravené jedlo, ktoré má vysoký obsah tuku a vysoký obsah soli, než za to jedlo, ktoré by ste pripravili z čerstvých surovín a pripravili si ho sami.

Potraviny označené ako "s nízkym obsahom tuku" alebo "so zníženým obsahom tuku" sú vždy zdravá voľba

Buďte opatrní. Potraviny označené ako "s nízkym obsahom tuku", musia spĺňať kritériá stanovené právnymi predpismi dovoľujúce používať túto značku. Nálepky ako "so zníženým obsahom tuku" nemusia spĺňať rovnaké kritériá, a môžu byť zavádzajúce. Olovrant so zníženým obsahom tuku by mal obsahovať menej tuku ako jeho plnotučná verzia, ale to automaticky neznamená, že to je zdravá voľba: môže obsahovať ešte oveľa viac tuku, než povedzme, niektoré  ovocie. Nízkotučné potraviny tiež niekedy obsahujú vysoké množstvo cukru.

Margarín obsahuje menej tuku ako maslo

Margarín a maslo obsahuje rôzne druhy tuku. Margarín má obvykle nižší obsah nasýtených tukov ako maslo. Ale je viac pravdepodobné, že obsahuje trans-tuky. Hydrogenizované tuky, tiež nazývané trans-tuky, môže byť zdraviu škodlivé, ako nasýtené tuky. Ak chcete schudnúť, a zlepšiť si zdravie srdca, znížte príjem nasýtených a hydrogenizovaných tukov vo svojom jedálničku. Pozorne si čítajte etikety na potravinách a zistíte, či daná potravina obsahuje nasýtené alebo hydrogenizované tuky.

Zo sacharidov sa priberá na váhe

Jedenie sacharidov v správnom množstve nespôsobuje zvyšovanie hmotnosti. Jedzte celozrnné potraviny a viac vlákniny, ktorá sa nachádza v hnedej ryže a celozrnnom chlebe. Ak sa snažíte schudnúť, vyhýbajte sa potravinám s vysokým obsahom škrobu.

Vynechávanie jedál vám pomôže schudnúť

Ak sa snažíte schudnúť a zjete pár kúskov jedla mimo hlavného jedla, to nie je problém. Záleží hlavne na tom, aký druh jedla si zvolíte. Mnoho ľudí potrebuje desiatu medzi hlavnými jedlami, ktoré im pomôžu udržať hladinu energie po celý deň, najmä ak žijú aktívnym životným štýlom. Zvoľte si ovocie alebo zeleninu, namiesto chipsov, čokolády a ďalších nerestí, ktoré majú vysoký obsah cukru a nasýtených tukov.

Pitná voda vám pomôže schudnúť

Voda nespôsobuje chudnutie, ale robí telo hydratovanejším. Voda je nevyhnutná pre dobré zdravie a pohodu. Niekedy môže byť smäd zamenený za hlad. Pite aspoň 8 pohárov vody denne. Viac sa dočítate v článku pitný režim.

Vynechávanie jedál je dobrý spôsob, ako schudnúť

Vynechávanie jedál nie je dobrý nápad. Ak chcete schudnúť a udržať si to, musíte znížiť množstvo kalórií, ktoré konzumujete, alebo zvýšiť spaľovanie  kalórií prostredníctvom zvýšenej fyzickej aktivity, teda cvičenia. Práve vynechanie jedla môže mať za následok únavu a zlú výživu. A tým budete s väčšou pravdepodobnosťou siahať po jedlách s vysokým obsahom tuku a vysokým obsahom cukru, ktoré by mohli viesť k priberaniu na váhe.

Ilustračné foto © Africa Studio - Fotolia.com





Diskusia k článku Chudnutie – mýty o chudnutí

komentárov

Powered by Facebook Comments

Podobné články


Diskusia k článku Chudnutie – mýty o chudnutí