10 pochúťok, ktoré vám pomôžu pri zdravom chudnutí

20 apríla, 2013 0 komentárov Zdieľať Zobrazení :  10186
pochúťky ktoré pomáhajú pri chudnutí

Samotný proces chudnutia prináša veľkú záťaž pre organizmus aj psychiku. Pre mnohých je slovo diéta synonymom odriekania, vylúčenia obľúbených pochúťok, a pritom si stačí len vybrať tie správne maškrty a podporiť tak zdravé návyky, stravovanie a aj zdravé chudnutie. Tieto maškrty, alebo desiaty, pomôžu udržať stabilnú hladinu cukru v krvi, zaženú pocit hladu a sú skvelým zdrojom živín.

Orechy na chudnutie

Pistácie, mandle, vlašské orechy či lieskovce, všetky obsahujú telu prospešné látky a živiny, a sú teda tou správnou voľbou. Ak by ste mali chuť na väčšie množstvo orechov, siahnite po pistáciách. V množstve 50 kusov jadier sa nachádza len 160 kalórií.

Ktoré čipsy sú vhodné pri chudnutí

Dobre vidíte, aj čipsy sú dobré riešenie. Ale pozor, len čipsy pripravované pri vysokej teplote a tlaku, nie vysmážané alebo pražené. Na trhu je niekoľko príchutí a ich veľkou výhodou je, že na 100 kalórií môžete zjesť viac kusov ako pri klasických zemiačikoch. Môžete si k nim naservírovať nejaký zdravý dip alebo omáčku (humus, omáčka z čiernych fazuliek, guacamole) a tým si pomôžete stabilizovať krvný cukor.

Tyčinky sú vhodné pri chudnutí

Ďalšou vhodnou desiatou je tyčinka s vysokým podielom vlákniny. Jej veľkou výhodou je ľahká dostupnosť. Môžete ju nosiť v taške, kabelke, alebo mať po ruke v skrinke doma, či v práci. Mala by obsahovať menej ako 200 kalórií, 3 gramy vlákniny a nie viac ako 2 gramy nasýtených tukov a cukrov (prírodný cukor).

Zdravé chudnutie s ovocím a jogurtom

Zvoľte grécky jogurt a granátové jablko. Grécky jogurt má vyšší podiel bielkovín a hustejšiu konzistenciu ako bežný jogurt so supermarketu. Má prirodzene kyslú chuť a tú môžete prekonať pridaním sladkých jadierok granátového jablka.

A čo sendviče s arašidovým maslom

Na našom trhu ešte arašidové maslo nie je také populárne, je však výborným zdrojom omega-3 mastných kyselín. Hľadajte bio arašidové maslo s prídavkom ľanových semienok.

Nízkotučné čokoládové mlieko alebo kakao

Kakao je spomienkou z detských čias. Je výborným spôsobom ako zahnať hlad a uspokojiť chuť na sladké. Nízkotučné čokoládové mlieko je skvelým zdrojom vápnika, bielkovín a vitamínov. Je vhodné pre športovcov po tréningu, pretože rýchlo dopĺňa živiny. Je výborné na cestovanie, prípadne do tašky ako desiata, pretože ho dostanete aj v malých kartónových obaloch so slamkou.

Muffiny vám taktiež pomôžu schudnúť

Skúste muffiny s prídavkom vlákniny, pripravené z celozrnnej múky či otrúb. Doplníte si potrebné množstvo minerálov a očistíte črevnú flóru.

Syr a sušienky

Vyberajte si celozrnné sušienky vyrobené z celých zŕn. Celozrnná múka zásobuje telo polysacharidmi – zloženým cukrami, ktoré energiu do organizmu uvoľňujú pomalšie, takže šetria podžalúdkovú žľazu a nedochádza k veľkým výkyvom krvného cukru. Obsahujú veľa živín – sacharidy, bielkoviny, vitamíny, minerály ako horčík, železo, zinok, draslík a vápnik, vitamíny skupiny B a vlákninu.

Krevety vám pomôžu schudnúť

Ako výbornú pochúťku či desiatu si doprajte krevety s kokteilovou omáčkou. Krevety sú nízkokalorické, obsahujú veľa bielkovín a málo tuku. Ako perfektný doplnok si môžete pripraviť kokteilovú omáčku z kečupu, chrenu, štipky soli, čierneho korenia a trošky citrónovej šťavy. Porcia tejto pochúťky obsahuje 150 kalórií a takmer 23 gramov bielkovín.

Zdravé chudnutie s popcornom

Niektoré vedecké výskumy potvrdzujú, že popcorn je v mnohých smeroch zdravá maškrta a pomáha pre zdravé chudnutie. Obsahuje polyfenoly, rastlinné látky, ktoré vyplavujú z tela voľné radikály, ktoré môžu poškodiť bunky a tkanivá. Samozrejme, popcorn, ktorý predávajú v kinách a nákupných strediskách nie je tou najsprávnejšou cestou, pretože často obsahuje veľa masla, teda tukov a veľké množstvo soli. Popcorn si zdravým spôsobom môžete pripraviť aj doma. Napríklad citrónový popcorn, ktorého príprava netrvá viac ako 5 minút. Potrebujeme dve čajové lyžičky extra panenského olivového oleja, pol lyžičky citrónového korenia, štipku soli, 3 poháre čerstvo pripraveného nesoleného popcornu a 1 polievkovú lyžicu čerstvo nastrúhaného parmezánu. Zmiešajte olej, soľ, korenie v malej miske a rovnomerne primiešajte zmes do popcornu. Takto pripravený popcorn posypte parmezánom. Zdravé chudnutie pomocou zdravého stravovania nebolo nikdy jednoduchšie!

Ilustračné foto Fotolia.com





Diskusia k článku 10 pochúťok, ktoré vám pomôžu pri zdravom chudnutí

komentárov

Powered by Facebook Comments

Podobné články


Diskusia k článku 10 pochúťok, ktoré vám pomôžu pri zdravom chudnutí