DASH diéta jedálniček

január 15, 2013 0 komentárov Zdieľať Zobrazení :  28032
dash diéta - jedálniček

DASH diéta je navrhnutá tak, aby pomáhala predchádzať vzniku vysokého krvného tlaku a taktiež pomôcť ho znížiť. DASH diéta sa používa aj na zníženie rizika iných chronických ochorení, vďaka čomu dostala aj svoj názov a to diéta pre všetky choroby. Jedálniček DASH diéty je navrhnutý na 7 dní. Zdôrazňuje sa príjem rastlinných potravín, menších porcií chudého mäsa a taktiež konzumáciu mliečnych výrobkov.

Jedálniček DASH diéty

PONDELOK

Raňajky – 1 hrnček ovsenej kaše, jogurt, banán

Desiata – ¼ hrnčeka hrozienok, 1/3 hrnčeka nesolených mandlí

Obed – ¾ hrnčeka kuracieho mäsa, šalát, 2 krajce celozrnného chleba, ČL dressingu, ovocie podľa vlastného výberu

Olovrant – jogurt

Večera – 80 gramov chudého hovädzieho mäsa, pečený zemiak, 1 čajová lyžička margarínu, kyslá smotana, mlieko a jablko

 

UTOROK

Raňajky – 2 hrnčeky napučanej pšenice, chlieb, čajová lyžička margarínu, mlieko, 1 banán, džús

Desiata – čerstvé ovocie vlastného výberu

Obed – 60 gramov chudého hovädzieho mäsa, celozrnná žemľa, paradajka a hlávkový šalát, pomaranč

Olovrant – ½ hrnčeka jogurtu, slnečnicové seminka

Večera – kurča s ryžou, hrnček kantalupu, zelený hrášok, mlieko

 

Čítajte: Stratégie DASH diéty

 

STREDA

Raňajky – chlieb s jogurtom, 1 broskyňa, džús

Desiata – 1/3 hrnčeka nesolených mandlí, 1/3 hrnčeka sušených marhúľ

Obed – ½ hrnčeka tuniakového šalátu, uhorkový šalát, 1 krajec chleba, ½ hrnčeka cottage cheesu, ½ hrnčeka ananásu, PL mandlí

Olovrant – jogurt

Večera – 80 gramov rýb, ½ hrnčeka ryže, špenát, kukuričný muffin

 

ŠTVRTOK

Raňajky – ½ hrnčeka ovsenej kaše, malá celozrnná bagetka, čajová lyžička masla, mlieko, 1 banán

Desiata – 2 polievkové lyžice arašidov, mlieko

Obed – 80 gramov morčacieho mäsa, 2 krajce chleba, paradajka, brokolica, plátok syra, pomaranč

Olovrant – mlieko

Večera – cuketové lasagne, čajová lyžička dressingu a margarínu, špenátový šalát, džús

 

PIATOK

Raňajky – ¾ hrnčeka cereálií s mliekom, 1 banán, džús, 1 krajec celozrnného chleba, čajová lyžička margarínu

Desiata – 1/3 hrnčeka nesolených mandlí, 1/3 hrnčeka sušených marhúľ

Obed – ½ hrnčeka tuniaka, paradajka a hlávkový šalát, 2 krajce celozrnného chleba, mlieko a jablko

Olovrant – jogurt

Večera – 80 gramov ryby, hrnček ryže, čajová lyžička margarínu, opečený špenát, malá sušienka

 

Čítajte: Najlepšie prírodné bylinné zložky na chudnutie

 

SOBOTA

Raňajky – hrnček ovsených vločiek s mliekom, 1 banán, džús, 1 celozrnná žemľa, čajová lyžička masla, džús

Desiata – čerstvé ovocie

Obed – 80 gramov kurčaťa, plátok syra, hlávkový šalát, 2 krajce chleba, kantalup, 1 polievková lyžica majonézy, džús

Olovrant – 1/3 hrnčeka sušených marhúľ

Večera – hrnček špagiet so zeleninovou omáčkou, špenátový šalát, čajová lyžička dressingu, ½ hrnčeka kukurice, ½ hrnčeka hrušiek alebo jabĺk

 

NEDEĽA

Raňajky – ½ hrnčeka ovsenej kaše, 1 banán, ½ hrnčeka jogurtu, džús

Desiata – 1/3 hrnčeka nesolených mandlí, 1/3 hrnčeka sušených marhúľ

Obed – 50 gramov šunky, 2 krajce chleba, plátok syra, paradajka, mrkva

Olovrant – jogurt

Večera – morčacia fašírka, pečený zemiak a kyslá smotana, opražené kelové listy, rožok, broskyňa

 

Máte svoju variantu jedálnička DASH diéty alebo overené chutné recepty? Podeľte sa o ne v diskusii pod článkom. Ďakujeme!

Mohlo by vás zaujímať: Norbiho update

Ilustračné foto © bit24 - Fotolia.com





Diskusia k článku DASH diéta jedálniček

komentárov

Powered by Facebook Comments

Podobné články


Diskusia k článku DASH diéta jedálniček