Norbiho update

máj 27, 2013 0 komentárov Zdieľať Zobrazení :  15820
norbi update

Dnešná doba ponúka mnoho diétnych programov, ktoré väčšinou veľa zakazujú a málo dovoľujú. Je to klasická predstava ľudí o tom, ako rýchlo schudnúť. Prestať jesť sa zdá ako to jediné východisko. Na druhej strane stoja vedci a ľudia, ktorí svojou hladovkou a striktnou diétou spôsobili vrásky na tvári svojmu okoliu. Nehovoriac už o zdravotných problémoch i dokonca bojoch o život. Ťažko uveriť, že existuje program na zníženie váhy, ktorí neobmedzuje takmer žiadny druh prijímanej potravy. Obmedzuje len dobu, v ktorej môžeme dané potraviny jesť. Norbiho update je ďalším z diétnych programov, ktoré sú odskúšané mnohými bez rozdielu veku, pohlavia či kondície.

Kto je Norbi

Norbert Schober, alias Norbi, je známy maďarský cvičiteľ aerobiku a guru chudnutia pre mnohých priaznivcov jeho diétneho programu. Svoj program zostavil na základe vlastného boja s prebytočnými kilami. Je autorom známej publikácie Norbiho tajomstvo, ktorá je akýmsi návodom na úspešné dodržiavanie diétneho režimu. S Norbim sa preslávila aj jeho žena Réka, ktorá je úspešnou fitneskou a cvičiteľkou. Spolu prekonali niekoľko masových rekordov v aerobiku. Pravidelný pohyb, ktorý je súčasťou tohto programu, môže doplniť aj cvičenie pomocou DVD s Norbim a Rékou.

Základ diéty Norbi update

Základom programu Norbiho update je rozdelenie potravín do troch zón, pravidelné stravovanie, pravidelný pohyb a konzumácia špeciálných potravín, ktoré môžete ale aj nemusíte používať. Vystačíte si však aj s potravinami zo supermarketu. Update je program vhodný aj pre ľudí, ktorí majú cukrovku či zvýšený cholesterol a najmä pre tých, ktorí chcú zmeniť svoj život natrvalo. Tento program získal mnoho ocenení a popularitu nielen v Maďarsku, ale aj u nás.

Princíp chudnutia podľa Norbiho update

Základom je rozdelenie potravín do troch skupín. Toto rozdelenie určuje čo, v akom množstve a kedy môžete jesť. Potraviny sú do skupín zaradené podľa obsahu bielkovín, uhľohydrátov, kalórií, tuku a glykemického indexu.

Update 1 je skupina výrobkov, ktoré môžete konzumovať od 6.00 do 22.00 bez obmedzenia. Do tejto skupiny patria všetky špeciálne Update výrobky, ktoré si môžete zakúpiť na internete alebo v špecializovaných predajniach aj vo vašom meste.

Update 2 sú potraviny konzumovateľné od 6.00 do 15.00.

Update 3 je skupina potravín, ktoré si môžete dopriať od 6.00 do 12.00.

Na niektoré obľúbené pochúťky budete počas chudnutia s Norbim musieť zabudnúť. Ide najmä o výrobky z bielej a aj celozrnnej múky, potraviny s pridaným cukrom a cestoviny. Celozrnnú múku táto diéta neuznáva najmä preto, že príprava dnes dostupnej celozrnnej múky už neprebieha klasickým spôsobom, ale mletím priemyselnými strojmi, ktoré zrná zomelú na jemný prášok. Ten sa v našom tele rýchlo vstrebáva a neželane dvíha hladinu cukru v krvi.

Diétna strava by mala byť bohatá na bielkoviny, komplexné uhľohydráty a vlákninu, najmä rastlinného pôvodu. Základom je dodržiavať pravidelnú formu stravovania 4-5 krát denne a pitný režim, ktorý predstavuje minimálne 2,5 litra vody denne.

Norbi update a cieľ diéty

Cieľom tohto programu je redukcia prebytočných kilogramov a aj zlepšenie zdravotného stavu v dlhodobom časovom horizonte. Zloženie stravy v tomto programe eliminuje najmä výšku glykemického indexu a doplňuje vlákninu, potrebnú pre zlepšenie trávenia a metabolizmu. Norbiho update má za cieľ zmenu konfekčnej veľkosti, zlepšenie stavu pokožky, vnútorného prostredia, krvného obehu a procesu trávenia.

Prečo zvoliť Norbiho update

Konzumácia výrobkov z bielej múky a rafinovaného cukru sa stáva nešťastným kolobehom, v ktorom sa striedajú návaly nasýtenia  a následnej túžby po ďalšej porcii niečoho sladkého. Ani netreba hovoriť, kde všade sa nám jedna maškrta dokáže odzrkadliť. Zlý stav pokožky, nefungujúce trávenie, pravidelná zápcha a búšenie srdca. Neželaným vedľajším účinkom je nadváha až obezita. Ak sa chcete dostať z kolotoča neustálych zdravotných komplikácií, musíte niečo zmeniť, a aj na niektorú z obľúbených potravín zabudnúť.

Problémom prijímania cukru je, že akákoľvek potravina s vysokým glykemickým indexom (rýchlosť, akou telo vstrebe cukor obsiahnutý v jedle do krvi) dočasne zvýši hladinu cukru v krvi na takú úroveň, že telo potrebuje pomoc. Tou pomocou je hormón pankreasu - inzulín, ktorý opäť dočasne zníži hladinu cukru v krvi tým, že cukor uloží do tukových buniek ako rezervný zásobník energie. Ukladanie tukových zásob spôsobuje aj sedavý spôsob života, konzumná doba a nedostatok pohybu.

Ako na Norbiho update

Norbiho update sa riadi jednoduchými pravidlami, ktoré sa ľahko pamätajú najmä vďaka časovému rozvrhu. Jednoducho povedané do 12.00 môžete jesť všetko, teda aj cukry a múku (samozrejme povolené druhy). Po 15.00 obmedzíte konzumáciu ryže a zemiakov. Netreba však zabúdať na plnohodnotný obed. Najlepšie, ak bude pozostávať z dvoch chodov, polievky a hlavného jedla. Do 22.00 môžete jesť ďalej ryby, dusené mäso, vývary bez rezancov, biely jogurt ku šalátom, šunky, párky bez múky a varené vajcia. Povolené sú aj mliečne výrobky a mlieko. Pozor na niektoré druhy ovocia. Vo večerných hodnotách stavte na kyslejšie druhy, ktoré neobsahujú veľa cukru.

Počas zhadzovania kilogramov nezabúdajte na pitný režim pozostávajúci najmä z vody a pravidelný pohyb.

Počas dodržiavania programu Norbiho update môže vraj hmotnostný úbytok dosiahnuť aj 4 kilogramy za týždeň. Ak sa rozhodnete pre túto diétu, zvážte, aké sú vaše reálne ciele. Nezabudnite toto rozhodnutie konzultovať s vašim lekárom predovšetkým vtedy, ak máte zdravotné problémy.

Mohlo by vás zaujímať: Antónia Mačingová a jej detoxikačná diéta





Diskusia k článku Norbiho update

komentárov

Powered by Facebook Comments

Podobné články


Diskusia k článku Norbiho update