Čo jesť pri zdravom chudnutí

apríl 22, 2013 0 komentárov Zdieľať Zobrazení :  4120
jedálny lístok ryžovej diéty

Proces chudnutia môže byť v dnešnej dobe naozaj náročný. Informácie o rôznych diétnych programoch nájdete už všade. Mnohé z nich nie sú práve najzdravším riešením, pretože vylučujú zdravé a prospešné potraviny ako strukoviny, ovocie alebo celozrnné výrobky. Chudnutie pomocou týchto programov vám môže zapríčiniť dlhodobé zdravotné problémy. Vyvážená diéta so zníženým obsahom kalórií a porciami je tou najlepšou cestou k redukcii váhy.

Ovocie a zelenina, základ zdravej diéty a zdravého chudnutia

Zelenina aj ovocie by mali byť súčasťou zdravého plánu na chudnutie. Obsahujú veľké množstvo vitamínov a živín, ktoré sú pre organizmus nenahraditeľné. Zelenina ako napríklad brokolica, zelené fazuľky a mrkva, obsahujú minimálne množstvo kalórií a sú pri diéte vhodnejšie ako zelenina, ktorá obsahuje škrob (zemiaky, kukurica). Zamerajte sa na štyri až päť porcií zeleniny denne a nevyhýbajte sa ani ovociu, ktoré by ste si na tanier mali naservírovať štyrikrát denne. Vláknina, ktorú zelenina a ovocie obsahujú, vám pomôže zasýtiť sa na dlhšiu dobu.

Zrná a celozrnné výrobky by nemali chýbať pri zdravom chudnutí

Celé zrná obsahujú oveľa viac vlákniny a nasýtia  na dlhšiu dobu ako rafinované obilniny. Pri nákupe hľadajte na obale slovo celozrnné. Celozrnné výrobky a potraviny z celých zŕn vám poskytnú vlákninu, vitamíny a minerály (sú výborným zdrojom draslíka). Nemusia byť ani nízkokalorické, aby prospievali nášmu zdraviu. Nájdite si miesto na 4 porcie celozrnných výrobkov a semien denne.

Mliečne výrobky pomáhajú pri chudnutí

Tri porcie nízkotučných mliečnych výrobkov vám môžu pomôcť riadiť svoju hmotnosť správnym smerom. Nízkotučné mliečne výrobky sú nízkotučné alebo odtučnené. Patria sem mlieko, nízkotučný jogurt a nízkotučný syr. Jeden pohár odtučneného mlieka obsahuje len 90 kalórií a mnoho nízkotučných mliečnych výrobkov má menej než 100 kalórií. Takéto potraviny sú ideálnym občerstvením či doplnkom stravy počas dňa.

Mäso a proteíny a zdravé chudnutie

Proces chudnutia môžu kaziť naoko nevinné zložky ako mäso a mäsové výrobky. Stačí sa však zamyslieť pri ich nákupe. Pri zdravom chudnutí sa pri výbere hovädzieho mäsa zamerajte na chudé kúsky a výrobky z neho by nemali obsahovať menej ako 93 % mäsa. Pri hydine hľadajte najmä kúsky bez kože, pretože tá obsahuje veľa tuku. Ryby sú výborným zdrojom bielkovín a vhodne upravené by sme ich mali mať na tanieri dvakrát týždeňne. Ani vajciam by sme sa nemali vyhýbať, pretože poskytujú rovnaké množstvo bielkovín ako porcia mäsa. Mäso môžeme nahradiť v potrave aj sušenou fazuľkou, ktorá obsahuje bielkoviny a železo.

Ilustračné foto Fotolia.com

Prečítajte si viac: Koktaily pre zdravé chudnutie




Diskusia k článku Čo jesť pri zdravom chudnutí

komentárov

Powered by Facebook Comments

Podobné články


Diskusia k článku Čo jesť pri zdravom chudnutí