10 tipov, ako sa cez sviatky neprejesť a nepribrať

december 21, 2012 0 komentárov Zdieľať Zobrazení :  1925
10 tipov ako sa cez sviatky neprejesť a nepribrať

Dlhoočakávané Vianoce už klopú na dvere, všade rozvoniavajú dobroty a vy máte problém, aby ste nezjedli všetko, na čom vám padnú oči. Nechcete však sedieť okolo bohato prestretého stola a iba sa pozerať na všetky dobroty? Ak chcete vedieť, ako sa nevzdať týchto dobrôt a zároveň nepribrať, prečítajte si nasledujúcich 10 tipov, ktoré vám ukážu, že nemusíte počas sviatkov nabrať nechcené kilogramy.

Vyhnite sa prejedaniu

Ak máte pocit, že vaše oči by všetko jedli, avšak vaše brucho už nevládze, zastavte jedenie! Namiesto prejedania sa, zvoľte pravidelný prísun potravín v menších porciách.

Alkohol s mierou

Vianočné zobkanie a prejedanie sa, je často spojené aj s pohárom vína či miešaným nápojom. Ak sa chystáte piť alkohol, každý alkohol zapite jedným pohárom vody. Voda vám pomôže nechať telo stále hydratované a žalúdok plný, čím sa zabráni nadmernému prejedaniu a pitiu.

Vyberte si menšie taniere

Je lákavé nabrať si plný tanier všakovakých dobrôt, ktoré sú pekne poukladané na vianočnom stole. Obmedzte príjem potravy tak, že zmenšíte veľkosť tanierov. Ak si naberiete jedlo na menší tanier, bude sa vám zdať, že máte na tanieri viac jedla, než je tomu v skutočnosti.

Zvoľte si potraviny bohaté na vitamíny

Obíďte tácku s koláčmi a zamierte rovno ku košíku s ovocím. Vyhnite sa konzumácii jedál, ktoré sú plné kalórií a miesto nich si vyberte tie, ktoré sú bohaté na vitamíny, minerálne látky a vlákninu. Doprajte si radšej pomaranč, banán, pistácie či oriešky. Ak nechcete pribrať, určite úpenlivo zvážte, čo si na tanier naložíte.

Polovica taniera bude zeleninová

Pri naberaní jedla si dajte na tanier na jednu polovicu to, na čo máte chuť a na druhú polovicu si dajte zeleninu. Zelenina bohatá na vlákninu, vitamíny a minerály vás zasýti na dlhší čas, vďaka čomu nebudete mať tak skoro chuť na nič iné. Taktiež jedzte jedlo v menších porciách, nie nárazovo. Ak nebudete vládať, radšej si nabraté jedlo nechajte na neskôr.

Zredukujte cukry

Koláče, zákusky a sušienky. Vo väčšine z nich sa nachádza veľa cukru. Toto bude asi najťažší okamih Vianoc, kedy sa budete musieť vzdať týchto sladkých pokušení. Majte pevnú vôľu a určite si nenájdete pod stromčekom žiadne kilo navyše.

Uvarte si zelený čaj

Popri tom, ako budete sledovať veľkosť vašich porcií a budete si vyberať len tie najzdravšie potraviny, doprajte si zelený čaj. Šálka zeleného čaju pred hlavným jedlom bude priam ideálna. Nabudí vám metabolizmus a nastaví telo na lepšie spaľovanie kalórií. Taktiež zabráni zväčšovaniu sa tukových buniek a následnej tvorbe tukového tkaniva.

Vyberte si správne bielkoviny

Ak chcete privítať nový rok bez kilogramov navyše, na Vianoce jedzte len chudé bielkoviny. Chudé mäso obsahuje minimálne množstvo tuku, vďaka čomu sa budete cítiť dlhšie najedení a nebudete sa tak prejedať. Pred plánovanou návštevou si dajte kúsok chudých bielkovín, vďaka ktorým sa začne uvoľňovať hormón glukagón a ten spáli tuk na energiu.

Stanovte si limity

Prestaňte jesť, ako náhle budete najedení. Miesto ďalšieho taniera jedla sa choďte radšej poprechádzať. A čo s jedlom? Čo sa nezje, dáte do mrazáku.

Odpočiňte si

Sviatky sú časom, kedy si má človek aj poriadne oddýchnuť. Dostatok odpočinku vám pomôže udržať si zdravý životný štýl. Dostatok spánku je kľúčom k celkovému zdraviu, nehovoriac o tom, že si ním môžete udržať ideálnu váhu. Dobre sa vyspite, zdravo a primerane sa najedzte a užívajte si to, čo vám sviatky ponúkajú.

Foto © Elena Schweitzer - Fotolia.com

Prečítajte si viac: Chudnutie s mätovým čajom




Diskusia k článku 10 tipov, ako sa cez sviatky neprejesť a nepribrať

komentárov

Powered by Facebook Comments

Podobné články


Diskusia k článku 10 tipov, ako sa cez sviatky neprejesť a nepribrať